Projekt „Promet“ provodile su odgojiteljice Kristina Oniško i Marijana Šljuka u skupini „Pčelice“.

U predčitačkom centru čitala se priča „Semafor Filip“. Većina Pčelica zainteresirano je slušala priču. Nekolicina djece je nanovo htjela prepričavati priču, listati stranice knjige, ponavljati što koje svjetlo na semaforu znači.

A.B.: „Semafor je pao na ogradu i srušio se. Onda su se auti skoro sudarili.“

F: „Kad je na semaforu crveno, onda stop, staneš. I onda kad dođe zeleno, ideš.“

 

PREDČITAČKI CENTAR:

„Priča o prometnim znacima“

„Bicikl“ – djecu je ova tema jako zainteresirala s obzirom da i sami voze bicikl

Š.J..: „Volim se sa svojim biciklom voziti s bracom, tatom i mamom. Svi zajedno možemo ići u planine. Moja bicikla je planinarska. Ima zelene planine, šest brzina i nogaru. Moram pazit na aute. Ja sam već počea ići sam po kruv u dućan s biciklom.“

A.B.: „Ponekad se Nina s njom vozi, a ja ponekad u dvorištu ili s mamom i tatom idem na Bezdan biciklom. Bila je na Frozen, roza i plava. Imala je puno pahuljica i jednu košaricu. Pokvarila joj se žica. Uvik idem uz kraj ceste, a jednom smo prelazili cestu pa je auto zakočio jer je mislio da ćemo stati na sred ceste.

M.M.: „Kada sam ja rekla Petru stop, on je stao. Vozim se s mamom u dvorištu. Mama me mora paziti da ne pređem cestu. Onda ja stanem kada ide neki auto. Kočim.

M.N.: „Moja je bicikla crno zelena. Ima šest brzina. Može uzbrdo i po uskim stijenama. Ima tri kočnice.

„Djeca u prometu“ - recitacija

Pčelice su pomoću gestovnih pokreta učile recitaciju. Z.M.S., A.B., S.Č., Š. J. i M.N. su bili posebno zainteresirani. Sami su smišljali pokrete. Djeca su pomoću recitacije ponovila pravila ponašanja u prometu i na što trebaju paziti kada su u šetnji ili vožnji biciklom. Također su se osvrnuli i na to kako se njihovi roditelji ponašaju u prometu.

D.G.: „Ne smijemo biti na mobitelu dok vozimo.“

N.M.: „Kad moj tata razgovara u autu, stavi mobitel na zvučnik i onda njemu nešto priča.“

Š.J.: „Moj tata uvik kad vozi, netko ga zove i tada stavi mobitel na uho i na rame i onda tata priča i vozi.“

Z.M.S.: „Kad sam ja išao kući, dogodia se jedan veliki, opasan promet. Kada je semafor zasvitlia crvenu boju, drugim autima se pokazalo crveno, a nama zeleno. I ti auti su prošli kroz crveno. Moj tata je proba izići, a nije moga. Dva auta su stala tamo di su bila drva i netko ih je cipa. Ti auti su se kao zaljubili. Kada je moj tata nazva policiju, policija je došla i njima platila kaznu. To je veliki i opasan promet.“

 

GLAZBENI CENTAR:

„Semafor“ – pjesma - Pčelice su uživale u ovoj glazbenoj aktivnosti. Većina djece je vrlo brzo usvojila tekst pjesme. Nekoliko puta su je samoinicijativno ponavljali. D.B. je počeo plesati uz pjevanje. Pridružio mu se i F.R.

LIKOVNI CENTAR:

 „Semafor“ – izrada - Djeca su izrađene semafore koristili u igri na maketi prometnice koju smo prethodno izradili.

 „Prometni znakovi“ - izrada

ISTRAŽIVAČKO – SPOZNAJNI CENTAR:

„Šetnja kroz selo“ – snalaženje i orijentacija u prometu. Djeca su tijekom šetnje uočavala različite prometne znakove. Jedni drugima su govorili što koji znak znači i što trebaju napraviti kad ga vide. Preko pješačkog prijelaza su prelazili veoma oprezno. Gledali su lijevo, desno pa lijevo i to na glas izgovarali. Starija djeca u skupini pazila su na djecu mlađeg uzrasta.